From Missouri to Syria: When people are occupied, resistance is justified

10592425_1666942210197850_4747851_n[Arabic follows English]

Ferguson, Missouri has been witnessing several consecutive nights of police violence against protesters denouncing the murder of Michael Brown, another unarmed black teenager gunned down in the street by a white police officer on 9 August.
We, supporters of the Syrian uprising, express our solidarity with the family of Mike Brown, who was murdered few days before starting college. We express our support for all the families of black youngsters whose lives were ended by a capitalist white supremacist regime that systematically oppresses black people and people of colour and legitimizes violence against them.
Fifty years after the signing of the Civil Rights Law, anti-black violence, racial profiling and white supremacy are alive and well in the US, perpetuated by the US (in)justice system and by top-ranked politicians, including by President Barack Obama who even failed to mention that Mike Brown was killed by the police.
The increasing militarization of US police domestically cannot be separated from the countless wars that the US has waged abroad nor can it be isolated from the brutal violence perpetrated on us by the US-backed racist Zionist regime and by neo-liberal dictatorships that have consistently stripped us of our freedom and dignity.
As we continue our struggle against capitalism, colonialism and tyranny in all its forms, we draw inspiration from the black liberation movement in the US that did not only call for more rights but strived to dismantle the entire system and the structures that sanctions racism, sexism and state violence.
From the roaring streets in Syria where the valiant cries of freedom and justice have not been silenced despite a genocidal war by the Assad regime; from our countless dungeons where hundreds of thousands of unsung heroes and heroines are detained; from every rebellious corner of our region, We stand with the people of Ferguson, share their outrage and admire their courage to take matters into their own hands and rise up against injustice. Justice for mike Brown will not be achieved in courtrooms and by the white supremacist bureaucracy, but in the streets that explode with outrage and revolt against oppression and by the working-class black communities that, pressed to the wall, keep fighting back.

17 August 2014

Syrian Revolution Support Bases

 

من ميسوري إلى سورية
تحت الاحتلال، المقاومة مشروعة للشعوب

تشهد بلدة فيرغيسون، في ولاية ميزوري الأميركية، ممارساتٍ وحشيةً من قبل الشرطة ضد أهالي البلدة والشبّان المحتجّين على مقتل المراهق الأسود الأعزل مايكل براون. وقد تعرّض الشاب إلى إطلاق النار في 9 آب/أغسطس الماضي من قبل شرطي أبيض بينما كان يسير في الشارع مع صديقه، بدون أن يشكّل أي تهديد على سلامة الشرطي.
نود الإعراب عن تضامننا مع أسرة مايكل براون التي فُجعت بمقتل ابنها قبل أيام قليلة على دخوله الجامعة، كما ونعبّر عن دعمنا لأُسر العشرات من الشبّان السود الذين قُتلوا في ظروف مشابهة على يد منظومة رأسمالية تكرّس الهيمنة البيضاء وتقمع السود والملوّنين وتمنح الشرعية لاستخدام العنف ضدهم.
بعد مرور خمسين عاماً على سن قانون الحقوق المدنية في الولايات المتحدة، والذي من المفترض أن يضمن المساواة للسود، لم يتوقّف العنف ضد السود والتمييز العرقي وتفوّق البيض. بل إن الجهاز القضائي الأميركي يكرّس هذه المنظومة العنصرية التي تستمد شرعيتها من صانعي القرار، بمن فيهم الرئيس باراك أوباما، الذي أغفل تماماً أن براون قُتل برصاص شرطي وعلى خلفية عرقية.
من المهم أن نذكر أن العسكرة المتزايدة لأجهزة الشرطة في الولايات المتحدة لا يمكن عزلها عن الحروب العديدة التي شنتها الولايات المتحدة على المجتمعات الملونة في العالم الثالث، ولا يمكن فصها أيضاً عن العنف الوحشي الممارَس ضدنا في هذه المنطقة، سواء من قبل الكيان الصهيوني، أو من قبل الديكتاتوريات النيوليبرالية التي ما فتئت تسلبنا كرامتنا وحريتنا.
وبينما نواصل نضالنا ضد الرأسمالية والاستعمار والاستبداد بكافة أشكاله، فإننا نستمد الإلهام من حركات تحرّر السود في الولايات المتحدة، والتي لم يقتصر نضالها على المطالبة بزيادة حقوقها، فلقد تجاوزت ذلك كي تحارب من أجل هدم البنية لنظامٍ يبارك العنصرية والذكورية وعنف الدولة.

من شوارع سورية الهادرة حيث لم تنقطع الصرخات المطالبة بالحرية والعدالة رغم كل المحاولات لإسكاتها عبر حرب إبادة شاملة شنها النظام السوري على المجتمعات الثائرة، ومن سجوننا وأقبيتنا التي تعج بمئات الآلاف من المعتقلين والمعتقلات السياسيين، ومن كل بقعة متمرّدة في المنطقة العربية: نؤكد على وقوفنا إلى جانب أهالي فيرغيسون، ونشاركهم غضبهم، ونكن كل الاحترام لانتفاضتهم الشجاعة ضد الظلم.
لن تتحقق العدالة لمايك براون في قاعات المحاكم أو عن طريق البيروقراطية المرتكزة على تفوّق البيض، إنما ستتحقق في الشوارع التي تتفجر غضباً وثورة ضد القهر، وبأيدي الطبقة العاملة السوداء التي تواصل نضالها في أصعب اللحظات وأكثرها إيلاماً.

17/آب/2014
قواعد دعم الثورة السورية

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s